Omgaan met agressie

Training ‘omgaan met agressie’

Wanneer je als medewerker regelmatig te maken krijgt met weerstand/agressie op de werkvloer is het goed om van tijd tot tijdvaardigheden aangereikt te krijgen om op een professionele wijze met dit soort ongewenst gedrag te leren omgaan. Niet goed omgaan met agressie van de klant kan veel impact hebben op de medewerker en zelfs belemmerend zijn bij het uitvoeren van de functie. Het kan het zelfvertrouwen aantasten en bovendien het werkplezier ontnemen

Wat biedt een training

Wij kunnen organisaties ondersteunen in het weerbaar maken van de medewerker door het aanleren van technieken om op een adequate wijze om te gaan met agressieve klanten. Daarbij worden onderwerpen besproken als:
– het ontstaan en het herkennen van verschillende vormen van agressie bij klanten.
– Wat doet het met de medewerker
– hoe voorkomt de medewerker dat weerstand van de klant uitmondt in agressie
– het verschil tussen agressie en assertiviteit van zowel de medewerker als de klant.
– de belangrijkste do’s and don’ts voor het omgaan met agressie.

Maatwerk

In overleg met de organisatie kunnen uiteraard specifieke aandachtspunten worden behandeld die van toepassing zijn Ook wordt ingegaan op je eigen wijze van communiceren. Lokt het gedrag van de medewerker wellicht agressie bij de klant. Hoe gaat men respectvol om met klanten en waar trekt men een grens. Tijdens de training zal veel worden geoefend, waarbij de inzet van een acteur tot de mogelijkheden behoort. Dit alles gebeurt in een veilige omgeving waarbij de deelnemers alle vrijheid krijgen om hun eigen grenzen te ontdekken en te bepalen. Sinds november 2016 ben ik gecertificeerd trainer ‘Omgaan met agressie’ Voor informatie over de diverse mogelijkheden en tarieven neem gerust contact op: info@guidodegraaftrainingen.nl of 06 8166 6113

 
Terug naar homepage